مطالب مرتبط:
پسرها هم به سندروم «مامی ایشو» دچار می شوند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 ساعت 14:302024-04-28سياسي

 پسران هم دچار سندروم «مامی ایشو» می شوند


اگرچه پسرها نیز دچار سندروم «مامی ایشو» می شوند اما آمار کمتری نسبت به دختران مبتلا در دسترس است.

- یک روانشناس اظهار داشت: اگرچه پسرها نیز دچار سندروم مامی ایشو می شوند اما آمار کمتری نسبت به دختران مبتلا در دسترس است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رامین علوی نژاد، روانشناس و مشاور ازدواج در گفت وگو بابرنا، با اشاره به ریشه تاریخی سندروم ددی ایشو گفت: با توجه به این که در گذشته دخترخانم های جوان برای ازدواج با مردهای سن بالاتر انتخاب می شدند؛ شاید بتوان پیشینه تاریخی گرایشی که امروزه دختران به مردهای سن بالاتر دارند را همان رسم و رسوم دانست.

وی با بیان این که این موضوع نباید به عنوان یک ایراد در دختران شمرده شود، ادامه داد: اگرچه این پیشینه تاریخی که مردهای سن بالا از امکانات بهتری برخوردار بودند؛ در قالب یک سنت در جامعه جا افتاده و حتی به نسل های فعلی نیز انتقال پیدا کرده است؛ اما با توجه به این که دخترها از ارزش بالایی برخوردار هستند، طبیعی است که نتیجه این پیشینه و ازدواج با تفاوت سنی بالا چیزی جز اتفاقات ناسازگارانه نباشد.

این روانشناس با اشاره به مساله آسیب شناختی افزود: با این حال در حال حاضر شاهد دختران جوانی هستیم که فارغ از هر پیشینه فرهنگی، اجتماعی، قومی یا بومی به مردان سن بالا گرایش دارند.


برچسب ها: پیشینه تاریخی - سندروم - دختران - سن بالا - تاریخی - روانشناس - ازدواج
آخرین اخبار سرویس:

 پسران هم دچار سندروم «مامی ایشو» می شوند

 پسران هم دچار سندروم «مامی ایشو» می شوند